onsdag 20 mars 2013

Mötet

Nu har jag träffat en riktig människa på AF. I en timme pratade jag med henne och på ett sätt kan jag väl säga att jag nu förstår en hel massa mer än innan det mötet.

Å andra sidan är jag mer mörkrädd nu än jag var förut. Och jag vill betona att tjejen jag träffade var trevlig men ... är det detta arbetssökande möter?
En kort sammanfattning

  • Har du kommit igång med ditt jobbsökande? (fick två platsförslag som var helt irrelevanta)
  • Vi är en kontrollfunktion gentemot a-kassorna
  •  Genomgång av regelverk gällande närvaro, inställelse på AF etc för att uppfylla villkor för a-kassa
  • Genomgång av handlingsplan (på mitt initiativ)
 Jag frågade också om det här med coach och hur det fungerar. Jo - det är vad AF kan erbjuda från dag 1 - en coach. Och jag kan välja mellan deras samarbetspartners. Däribland finns det rekryteringsföretag som jag nämnde i tidigare inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar