tisdag 5 mars 2013

Öppettider

Laddad inför den stora dagen då besöket på AF skulle göras vaknade jag tidigt. Jag gjorde mig i ordning och var beredd att kasta mig iväg för att hänga på låset till Arbetsförmedlingens kontor klockan åtta på morgonen. Men i sista minuten bestämde jag mig för att kontrollera så att de verkligen öppnade åtta.

Tur var väl det eftersom det lilla AF-kontoret där jag bor inte öppnade förrän klockan tio. Denna tid omfattade även självservicen. (och vän av ordning undrar kanske nu vad självservice är - läs vidare i nästa inlägg) Större kontor några mil bort öppnade dock självservicen tidigare. Men att åka till något av de kontoren skulle ta längre tid än att invänta tio-slaget.

Och för er som inte varit i kontakt med AF kan jag berätta att man inte träffar en endaste levande själ när man skriver in sig. Det närmaste man kommer en levande människa är personen i bildskärmen som man får prata med. Och då infinner sig genast frågan - om jag nu har dator med webbkamera varför måste jag infinna mig personligen på AF för att skriva in mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar