onsdag 27 mars 2013

Svarstider

Vid mötet med AF fick jag veta att de kan ringa mig klockan 8 på morgonen och be mig inställa mig klockan 9. Och om jag inte gör det räknas det inte som att jag står till arbetsmarknadens förfogande.

Om jag blir sjuk ska detta skrivas på kassakorten. Inget mer.
Men om jag blir sjuk och jag har ett möte inbokat med AF så måste jag skriva in mig på nytt när jag är frisk igen. Och det innebär att jag personligen måste inställa mig på AF min första friska dag.
Men har jag inget möte med AF när jag blir sjuk behöver jag alltså inte skriva in mig på nytt. Logik?

Självklart ska jag inte stå skriven som arbetslös och arbetssökande om jag inte är det. Det är mer hur rutinerna fungerar som jag ifrågasätter.

Häromdagen hade jag en fråga till min arbetsförmedlare. Det tog två dygn innan jag fick svar. Det är skillnad på inställelse för mig som arbetssökande och svarstider från AF.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar